Weekendje weg - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

06 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

Afgelopen weekend zijn we met z'n achten een nachtje gaan kamperen aan de voet van Mount Kenya. Wie waren er allemaal mee? Lucy en Fred, twee vaste volunteers van CIVS, Hannah, Jiae en Se-eun, volunteers uit Korea en Emily en Rahab, twee locale volunteers.
Onderweg bezochten we in Nairobi de vismarkt en in Karatina de groente en fruitmarkt om de broodnodige inkopen te doen. Rond het middaguur waren we op de camping in de buurt van Nanyuki, aan de voet van Mount Kenya. Nadat de tenten opgezet waren hebben we een wandeling gemaakt met een gids. Dit was een voorproefje voor de 14 km lange wandeling van zondagochtend. Vol goede moed begonnen we rond 17 uur met het klaarmaken van het avondeten. Het koken moest gedaan worden op houtskool met daarboven een rooster. Het duurde toch wel heel erg lang voordat het water kookte. Jiko erbij geregeld, zie foto, en dat versnelde het kookproces. Al met al duurde het toch wel 4 uur voordat we alles warm hadden. Met liefde klaargemaakt, dus het smaakte voortreffelijk!
Na een niet al te warme nacht, we zaten op een hoogte van 2000 meter, stond iedereen om half negen al te trappelen om richting de MauMau caves te wandelen. Helaas kregen we de top van Mt Kenia niet in het vizier.
Meestal, en zo ook die zondag, werd de top aan het oog onttrokken door zich opstapelende wolken, jammer jammer.
Bij de MauMau caves, ons keerpunt, vertelde onze gids Isaac over de leden van de MauMau beweging die zich hier halverwege de vorige eeuw schuilhielden. Ze waren tegen de overheersing van de engelsen en vochten voor de onafhankelijkheid van Kenia.
Helaas geen ontmoeting met een van de BIG Five. Wel een pootafdruk van een leopard en veel klein spul, waaronder een duizendpoot (milliped)! Een heerlijke wandeling, fysieke inspanning (goeie voorbereiding voor de beklimming van Mt Kilimanjaro!), frisse lucht die heerlijk ruikt en veel natuur! Zo’n weekend wil ik wel vaker!

• 06 Juni 2007 - 20:30

Ernst:

Hoi Jolanda, het ziet er geweldig mooi uit allemaal. Lekkere verse vis, hebben jullie die zelf gevangen? Pas je op voor de Kitum Cave don't enter...!(Ebola brrrr)
    Volgende keer ga je hopelijk wel de Kilimanjaro (5895m) beklimmen. Rustig aan stap voor stap je komt heus wel boven. Fietsen op 3000 meter is al happen naar lucht dus wandelen naar een dikke 5000 meter lijkt me heel zwaar.
    Misschien kun je een paar duizendpoten onder je voeten binden?

Succes vanuit Amsterdam!!!

• 13 Juni 2007 - 10:36

Carien:

Wat leuk dat ik je "tegen kom" in Kenia! Ik blijf je elektronisch volgen!! Groetjes uit Eindhoven