Een ritje met de matatu. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Een ritje met de matatu. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Een ritje met de matatu.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

01 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

De matatu is, naast de benenwagen voor korte afstanden, DE manier om je in Kenya te verplaatsen. Je hebt twee soorten, de paarse double M matatus en de veelkleurige (niet officiële) matatus. Afgelopen zondag zijn we met zo'n feestbus naar the city centre gegaan. Praten kun je er niet want de muziek staat op standje oorverdovend! Op schermen in de bus kun je tegelijkertijd fijn de clip bekijken! Zie filmpje! Er is zelfs een matatu waar, net als in een vliegtuig, in iedere stoelleuning een persoonlijk scherm zit! Matatu Deluxe! Wie weet maak ik daar ook nog eens een ritje in!

• 01 Juni 2007 - 11:26

Ernst & Anneke:

Hey Jolanda dat wil ik ook :D
    Kun je voor mij niet een Micro Credietje regelen voor zo'n MatoetoePartyTruckBus hier in Amsterdam? Dan ga ik er wel op rijden... Vet Cool Gaaf :)
    Zo te zien vermaak je je prima :P

Groetjes uit een zonnig Nederland!!!
    De Braakies

• 01 Juni 2007 - 20:23

Miriam:

Wat een geweldig filmpje! Hopelijk zijn je ervaringen in Nairobi tot nu toe net zo fijn. Succes en plezier verder!

• 06 Juni 2007 - 09:48

Werner:

Hoi Jolanda,

Wat leuk je avontuur zo te kunnen volgen in beeld en tekst.
    Mijn vage Narobi-beeld kan ik zo mooi wat opwaarderen. Onze saaie uitzwenk-stadsbussen kunnen natuurlijk never nooit tippen aan de hipheid van hun swingende stadsbussen.

Wat je hier in twee weken 'gemist' hebt is de heuze uitbraak van een gorilla in Rotterdam (waar anders?) en een showprogramma waarin een gezonde nier te winnen viel (dit in het verlengde van het BNN gedachte goed). meer info Google.nl... :-$

Ik hoop dat je je draai daar al flink gevonden hebt. Heb je al iets 'hollands' kunnen vinden?

Groetjes en veel plezier,
    Werner.

• 07 Juni 2007 - 12:17

Saskia:

Hey Jolanda! Superleuk zeg, die filmpjes en foto's :D Ik vind dat we in Nederland ook maar bussen met hippe muziek en videoschermen moeten invoeren ;)

Veel plezier daar!

Groetjes, Saskia