Kennismaking met Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Kennismaking met Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Nairobi

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Mei 2007 | Kenia, Nairobi

Donderdag, m’n eerste dag in Nairobi. ‘s Morgens loopt Ken met me mee naar het kantoortje van CIVS, een wandelingetje van een paar minuten. Daar word ik voorgesteld aan m’n collega’s. Leuk om die weer te hebben! Maggie praat me bij over het reilen en zeilen van leven in Nairobi en ze vertelt me dat het belangrijk is dat ik de weg leer kennen in ‘the city centre’.
Daarom ga ik ‘s middags samen met Mercy, ook een vrijwilligster, net als iedereen hier bij CIVS, naar het centrum van Nairobi. We gaan met de matatu, de paarse double M bus die betrouwbaarder is dan de met toeters en bellen (muziek, meertonige toeters en gekleurde, knipperende lampen) uitgeruste anders-gekleurde bussen. Als een van de eerste gebouwen laat ze me het Hilton hotel zien. Dat wordt m’n landmark, naast het gebouw van de National Archives. Om een goed overzicht te krijgen van de stad gaan we naar het dak van het Kenyatta International Conference Centre. Van daar kunnen we over de hele stad uitkijken. In de verre verte zien we het silhouet van Mount Kenia.
Als late lunch eten we bij Hunters, chapati met mixed vegetables, lekker hoor!
‘s Avonds drink ik m’n eerste (en ook m’n tweede!) Tusker, samen met twee andere buitenlandse volunteers, Anne uit Duitsland en Se Eun uit Korea en Fred, een locale volunteer van CIVS.
Als ik rond 10-en thuis kom staat m’n eten, rijst met een heerlijk prutje van bonen, wortels, tomaten en knoflook, in een mum van tijd op tafel. Ze hebben op me gewacht! Later blijkt dat ze eigenlijk altijd laat eten... en zeker niet samen aan een tafel! Verzadigd en vol met indrukken duik ik m’n mandje in.

  • 27 Mei 2007 - 11:36

    Fam. Braakman:

    Hey Jolanda, Mooie site hoor, ben erg benieuwd naar je verhalen. Ik hoop dat je genoeg tijd hebt tussen het microcrediet werk voor de CIVS (waar staat die afkorting eigenlijk voor?) om je dagboek bij te houden :)
    Amsterdam is vandaag grauw en 15 graden maar je foto's houden ons lekker warm.
    Eten ziet er goed uit by the way!

    Groetjes,
    Ernst en Anneke Braakman

  • 28 Mei 2007 - 07:54

    Anne-Wieke:

    Heeee Jolanda!

    Het begin ziet er veelbelovend uit! :-) Ben benieuwd wat je tot nu toe van Nairobi vindt... Best modern ook, hè? Maar tegelijkertijd natuurlijk ook erg arm & treurig soms... Geniet van alles (wat leuk trouwens dat je in hetzelfde gastgezin verblijft als Chantal destijds), en hou ons op de hoogte!

    Liefs, Anne-Wieke

  • 29 Mei 2007 - 07:48

    Loesje:

    Hi Jopie, leuk om zo bij te blijven. Heb me gelijk aangemeld. Klinkt allemaal al helemaal gewoon en gewend.
    Net weer gestart na een lekker lang pinksterweekend, dus even wennen. Het weer is hier klote, veel regen. Geniet maar lekker daar en tot mails.....

  • 29 Mei 2007 - 20:34

    Gerben:

    Fantastisch om je via deze site te kunnen volgen en om een beetje mee te kunnen beleven wat jij ervaart. Ik wens je heel veel energie om alles op een prettige manier vol te houden.
    Het is koud vandaag, dat zal toch niet van de CO2 uitstoot komen.
    Jolanda, succes hoor.
    Gerben.

  • 30 Mei 2007 - 09:26

    Eline:

    wow! wat een enorme stad, zo anders dan ik me had voorgesteld, leuk! ik kijk uit naar je volgende berichten, veel plezier! x Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Op avontuur in Kenia

Recente Reisverslagen:

15 November 2007

Weer terug in Amsterdam.

28 Oktober 2007

Pama op bezoek in Kenia!

10 Oktober 2007

Kippen, zwangere geiten en pindakaas!

07 Oktober 2007

Ontmoeting met de Samburu people

05 September 2007

Familiezondag upcountry!
Jolanda

Kerst in Jordanie! Twee weken workcamp in een weeshuis in Zarqa en dan nog een week om het Zuiden van Jordanië te verkennen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 101933

Voorgaande reizen:

13 April 2012 - 04 Mei 2012

Pama mee naar Jordanië

13 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Fotoreis Jordanië

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Muhib is born

22 December 2007 - 12 Januari 2008

Searching for Jordanian mentality

23 Mei 2007 - 07 November 2007

Op avontuur in Kenia

04 September 2006 - 27 September 2006

Hidden jewels

Landen bezocht: