Wandelen van Mansura naar Petra - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Wandelen van Mansura naar Petra - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Wandelen van Mansura naar Petra

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 Mei 2012 | Jordanië, Amman

Op zondagmiddag zijn we vanuit Wadi Musa naar Mansura gereden waar we ons bij de ouders van Kathi en twee met hen bevriende echtparen aansluiten voor een wandelvakantie. De tenten worden opgezet, Abu Ahmad zet de pannen op het vuur en de volgende ochtend gaan we vol goede moed aan de wandel in Wadi Ghwair. Een prachtige tocht die ons door een canyon met water voert. Bloeiende oleander, waterkikkers en palmbomen, geen beeld dat je als eerste krijgt als je aan Jordanië denkt. Soms is het water zo diep dat de cameratas nog even iets hoger opgesjord wordt. Na een prachtige maar ook vermoeiende tocht door al het klauteren en klimmen over de stenen komen we bij onze overnachtingsplaats aan met een waanzinnig uitzicht op de bergen.
De volgende dag lopen we door de vallei Abu Sakakin (vader van de scherpe messen) naar Wadi Araba. Daar zand, zand en nog eens zand (en een paar dromedarissen). Na een nacht waar een enkele muggeprik uitgedeeld wordt, maken we een wandeling door t zand naar de weg waarna we vanuit Wadi Araba (erg laag gelegen) naar Little Petra gereden worden. We kamperen met uitzicht op Wadi Musa. Op de laatste dag van de eerste helft van de wandelvakantie lopen we met z'n vieren via de achteringang van Petra naar het klooster (the Monastry). Prachtig!!

• 02 Mei 2012 - 20:37

Gerben:

Geweldig mooi.
    Zou wel even mee willen lopen.
    Alhoewel..............ik ben nog bekaf van het vele lopen in Amsterdam op Koninginnedag.
    Was een prachtige dag, volop zon en allemaal feestende mensen.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier.
    hartelijke groeten van Gerben.

• 03 Mei 2012 - 19:46

Arie En Greet:

Wat weer een mooi reisverslag !
    Geweldige foto's, ze geven een goed beeld weer.

Wij wensen jullie morgen een goede terugreis,'t is vast even wennen wat het weer aangaat.

Hartelijke groeten van Arie en Greet

• 03 Augustus 2012 - 11:09

Discover Jordan Tours:

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!