Het weeshuis - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Het weeshuis - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Het weeshuis

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 December 2007 | Jordanië, Amman

We zijn hier te gast bij ICH (International Cultural House) een nog jonge vrijwilligersorganisatie en de enige in Jordanië. Ze hebben 1 workcamp, werken in het weeshuis in Zarqa waar 22 kinderen tussen de 6 (volgens mij zijn de jongsten echt nog niet zo oud!) en 12 wonen. Het werk (van 9 tot 1) voor ons bestaat uit het opkalefateren van de twee perken voor de ingang van het weeshuis (troep verwijderen, planten en bomen planten) en tafels en stoelen verven. In de overige tijd kunnen we met de kinderen spelen. Gistermiddag hebben we zelfs een potje gevoetbald (alleen met de jongens!)

Daarnaast hebben we veel tijd om uitstapjes te maken. In die ene week die ik hier nu ben heb ik al veel van Jordanie gezien! Zal daar later deze week wat over gaan schrijven! Nu naar huis om daar oud en nieuw te gaan vieren! Tot volgend jaar!

• 04 Januari 2008 - 13:32

Alinde:

hee hoi jolanda!!
    wat super leuk dat je in jordanie bent!! wauwie zeg. wat is je emailadres ook al weer dan ga ik je even uitgebreid mailen!veel plezier nog daar komende weken!
    liefs
    Alinde