Kerst in Jordanië. - Reisverslag uit Az Zarqā’, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu Kerst in Jordanië. - Reisverslag uit Az Zarqā’, Jordanië van Jolanda Koopman - WaarBenJij.nu

Kerst in Jordanië.

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

30 December 2007 | Jordanië, Az Zarqā’

Na een half jaar Kenia is Jordanië wel heel anders! In ieder geval heel wat kouder! Toen ik 's avonds aankwam op t vliegveld van Amman was het 3 graden! Brrr! Ik had al gelezen dat de mensen hier zo aardig zijn en dat ondervond ik direct al. De derde man (veel vrouwen kom je op het vliegveld niet tegen)die ik vroeg hoe ik bij het busstation kon komen nam me (bijna aan de hand) mee naar de andere terminal waar hij zelfs voor me na ging vragen hoe laat de bus zou vertrekken. Jammer, die van 23 uur was net weg. De volgende zou om 00 uur gaan of uiterlijk om 1 uur. Hij vroeg me of ik koffie wilde en samen hebben we gewacht op de bus. M'n eerste gesprek met een Jordanier (of Jordanees?!), boeiend! Hij zet me op de bus en belt nog even naar Amir (van ICH, de vrijwilligersorganisatie hier) dat ik veilig in de bus zit. Na zo'n 40 minuten bussen kom ik op het donkere, uitgestorven busstation Tarpapor in t noorden van Amman aan. Amir is nog in geen velden of wegen te bekennen. Wel 1 taxi die dan ook prompt aan komt rijden. Hij nodigt me uit om in de taxi te gaan zitten omdat t buiten zo koud is en belt voor me naar Amir. Die is er binnen een minuut. Prettig geregeld allemaal!

Zit al weer op de helft van het vrijwilligers werk! Door al die feestdagen en t weekend (hier op vrijdag en zaterdag) hebben we nog niet zoveel gewerkt! Bovendien werken we maar 4 uur per dag, alleen in de ochtend, in t weeshuis. 's Middags en op de vrije dagen hebben we uitstapjes gemaakt naar de vele culturele sites hier! Vandaag genoten van de Dode zee! De uitgebreide verhalen volgen nog!

  • 29 December 2007 - 22:34

    Gerben:

    Ben helemal verbaasd dat jij daar aan het werk bent. Ik dacht dat je er op vakantie zou gaan. Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    Hoop op leuke foto's en video's.
    Een goede jaarwisseling gewenst en een zeer voorspoedig en gezond 2008.

  • 02 Januari 2008 - 14:37

    Chantal:

    Hi Globetrotter,
    Dat zijn weer hele andere avonturen dan het Keniaanse (al kun je daar beter nu niet zijn ....).
    Ben benieuwd naar al je verhalen en prachtige foto's.
    Urch, dat je geen warmer klimaat hebt gekozen .... :-)
    Veel plezier en tot snel.
    liefs,
    Chantal

  • 17 Januari 2008 - 15:44

    Wienold En Annie:

    Vandaag 17 jan. kunnen we eindelijk de site van jouw bekijken.We hebben veel bewondering voor je dat dit allemaal onderneemt.Mooie foto's en een leuk verslag.
    Liefs W. en A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Kerst in Jordanie! Twee weken workcamp in een weeshuis in Zarqa en dan nog een week om het Zuiden van Jordanië te verkennen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 101930

Voorgaande reizen:

13 April 2012 - 04 Mei 2012

Pama mee naar Jordanië

13 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Fotoreis Jordanië

24 April 2009 - 11 Mei 2009

Muhib is born

22 December 2007 - 12 Januari 2008

Searching for Jordanian mentality

23 Mei 2007 - 07 November 2007

Op avontuur in Kenia

04 September 2006 - 27 September 2006

Hidden jewels

Landen bezocht: